Jorunalistene og eierne bak Rana No vil ha fram et mangfold av meninger og levere en relevant, troverdig og dagsaktuell nettavis.


Publisert 19.04.18


– Vi leverte pluss etter de første tre månedene, og har hatt en fin start. Det gjorde at vi kunne utvide den redaksjonelle staben med ytterligere en person i mars, sier daglig leder i Rana No, Ståle Pettersen.

– Vi er fortsatt bare i startgropen, men er godt fornøyde med resultatene så langt. Redaktør Roger Marthinsen og journalist Hedda Hiller har gjort en god jobb, og fra 1. mars ble også Kenneth Johan Gabrielsen en del av redaksjonen, sier Pettersen.

I tillegg til at de er opptatt av å utvikle en slagkraftig redaksjon, jobbes det også med å få på plass løsninger som skal gjøre produktet enda mer leser- og kundevennlig. I løpet av våren skal en egen app være på plass for Rana No, og fakturaløsningen som bedriftskundene har etterspurt, er allerede på plass.

Mye av den tekniske utviklingen gjøres i samarbeid med Bodø Nu, som er inne på eiersiden i Rana No. De to avisene har et tett samarbeid både redaksjonelt og på markedssiden.

Bakgrunnen for at Rana No har valgt å melde seg inn i næringsforeninga, er at de mener det er viktig å delta på flere arenaer og bygge nettverk. Rana er en særdeles spennende region med mange offensive mennesker og kvaliteter.

–Vi må vite hva som skjer. Det skjer mye spennende i næringslivet her – positiviteten og mulighetene i Rana-regionen var faktisk utslagsgivende for at Rana No ble etablert. Vi vil styrke oss i et medielandskap der konkurranse kan bidra til at alle blir bedre og mer skjerpet, både redaksjonelt og på markedssiden. Man må ha utvikling, sier Ståle Pettersen.

Redaksjonelt spenner de over alt fra større dybdereportasjer til aktuelle nyhetssaker. Geografisk har de satt grensemerker på Nord-Helgeland.

For redaksjonelle henvendelser og tips, send mail til: tips@ranano.no