Næringsaktører møttes på Finni

2013-05-08
Rana Næringsforening arrangerte 2. mai 2013 næringstreff i samarbeid med Hemnes kommune. Her presenterte kommunen resultater fra årets bedriftsundersøkelse og Rana Næringsforening argumenterte for et tettere samarbeid mellom hemnesbedrifter og Rana Næringsforening. Og Helgeland Sparebank sponset koldtbord. Rundt 40 deltok.

Finni-naerinslivsl

Trine Rimer, påtroppende daglig leder i RNF, Toril Valla, styrelder i RNF og avtroppende daglig leder Anita Sollie. Foto: Bjørn Sverre Falch, Avisa Hemnes

Rana Næringsforening jobber for å synliggjøre medlemsbedriftene gjennom trykte medier, nettside, næringstreff og arrangement for kompetanseoverføring og relasjonsbygging. Målet er at regionen skal ha de kvaliteter som gjør at folk vil jobbe og bo her. Men skal det bli fart på næringsforeningsarbeidet i Hemnes holder det ikke med dagens 8 medlemsbedrifter, da må flere bedrifter med. Det var budskapet fra daglig leder Anita Sollie (t.h.), styreleder Toril Valla og påtroppende daglig leder Trine Rimer.

Vi har felles interesse for samarbeid om målet er vekst i næringsliv og bosetting. Det er ikke så viktig hvordan næringsforeningsarbeidet struktureres, det viktigste er samarbeidskulturen. 6 hemnesbedrifter tok utfordringen og meldte seg inn på næringstreffet. Antall medlemmer i Hemnes er dermed nesten doblet. Men det er fremdeles en vei å gå til målet på 30 medlemsbedrifter. Klarer vi det tro?

Anita-in-action

Foto: Bjørn Sverre Falch, Avisa Hemnes

Om en måneds tid sender vi ut ny medlemsoppdatering med håp om at vi kan starte Rana Næringsforening, avdeling Hemnes. Eller kanskje enes vi om å danne et eget Hemnes Næringsråd, en samarbeidsgruppe til Rana Næringsforening. Det finner vi ut av sammen.

Som medlem får du:

  • Målrettet kompetanseheving
    Våre møter og kurs er arenaer for faglig påfyll og inspirasjon. I tillegg sender vi ut digitale nyhetsbrev og medlemsbladet Mono, og vi kan være en rådgivningspartner for de som ønsker det.

  • Mulighet til å utvide ditt nettverk og markedsføre virksomheten
    Via vårt nettverk kan du synliggjøre egen bedrift, møte nye kunder og forretningsforbindelser, samt snakke med andre som er opptatt av det samme som deg.

  • Næringspolitisk påvirkning
    Vi jobber inn mot lokale, regionale og nasjonale politikere og utviklingsaktører for å fremme næringslivets interesser og bransjerelaterte utfordringer. I tillegg synliggjør vi næringslivets betydning for samfunnet i media og gjennom å delta i ulike prosjekter.

  • Egen hemnesavdeling
    Vi kan opprette egen arbeidsgruppe/styre og handlingsplan tilpasset medlemmene i Hemnes, forutsatt stor nok oppslutning. Ref. til konklusjonene fra workshop 26. november 2012.


 
facebook

Siste nytt