Strategisk posisjonering

Foto: Helgeland Kraft

Hvordan oppfattes du som en troverdig og attraktiv leverandør? Hvordan kan du posisjonere deg bort fra konkurrenter, og bli noe helt spesielt for en del av kundegruppen din?


Publisert 07.01.2020


Den digitale tjenesten The Explorer – markedsplassen for norsk grønn teknologi – ble kalt Tinder for næringslivet av statsminister Erna Solberg da den ble lansert. Her matches norske grønne løsninger med internasjonale behov og kjøpere. Målet med The Explorer er å øke eksporten gjennom profilering av norske løsninger. En utmerket arena for norske løsninger som vil posisjonere seg ut i verden.

På seminaret 24.janaur i regi av Innovasjon Norge kan du få hjelp for å nå et internasjonalt marked.

Program
12.30-12.35 Velkommen
12.35 -12.55 Å bli tydelig på hva som gjør dere unike, gir penger i kassa!
– om merkevarebygging og strategisk posisjonering. Siw Bang Larsen/ Innovasjonsrådgiver, Innovasjon Norge Arctic.
12.55-13.25 Merkevaren Norge og The Explorer – den digitale markedsplassen for grønn teknologi fra Norge – Helene Friis /Head of The Explorer, Innovasjon Norge.
13.25-13.40 Skap videre vekst med internasjonalisering – kompetanse- og finansieringsmuligheter i Innovasjon Norge, Kari Sirnes/ Internasjonaliseringsrådgiver, Innovasjon Norge Nordland
13.40-14.00 Kundecase – eksempel fra en/flere bedrifter som har hatt nytte av å posisjonere seg på Explorer.

Påmelding og mer informasjon